Saturday, April 7, 2012

Ya Allah..Berikan aku Kekuatan...

Assalamualaikum...

Apa khabar sahabat2 sekalian..sudah lama rasanya tak update blog ni..Rindu pada sahabat2 semua terutama sahabat UKM ku..kalian tetap dalam hatiku..

Ya Allah,masa berlalu diiringi dengan dugaan & ujian yang hebat...begitu juga sahabat2ku..memang hidup ini ujian..Itu adalah rencana Allah..Yang Amat Mengasihi kita semua..Subhanallah, ujian ini sebenarnya kemanisan yang Allah tetapkan buat kita di 'sana'..Tapi kami hambaMu yang lemah ini, yang sangat dhaif ini tak mampu Ya Allah untuk hadapinya melainkan dengan kekuatan yang Engkau berikan..

Allahuakbar!! Sakit benar rasa jiwa ini, pedih benar hati ini..Berikan kami semua ketenanganMu Ya Allah kerana Engkau pemilik segalanya...Hanya Engkau yang Tahu hikmah di sebalik apa yang Kau tetapkan buat kami...

Hanya padaMu kami meminta Ya Allah..HambaMu ini sedar, daku sangat lemah, daku perlukanMu...Pulihkan hati ini Ya Allah..Bukakan hatiku untuk mencintaiMu melebihi segala2nya...Jangan Kau biarkan daku rebah dek urusan duniawi, dek kejahatan manusia..

Daku tetap akan maafkan sesiapa sahaja keranaMu Ya Allah kerana cintaku padaMu..daku perlukan insan di dunia ini yang dapat mencintaiku dengan seikhlasnya tetapi aku lebih perlukan Mu Ya Allah...

Labuhkan cintaku pada yang mencintaiMu..Labuhkan cintaku pada yang menghargaiku..Labuhkan cintaku pada hambaMu yang Mahu MencariMu...Ameen..

No comments: