Friday, February 19, 2010

Jangan pertikai hukum Allah..

Assalamualaikum..

Pelik tapi benar.Orang Islam pertikai hukuman yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t..Allah kan Pencipta kita so Dia lebih mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya.So, tak perlu la nak pertikaikan & jangan guna logik akal untuk tafsir hukum..berbaliklah kepada sumber perundangan utama kita iaitu Al Quran dan As Sunnah.Kalau kita sbg umat Islam sendiri tak suka hukum Islam,akan runtuhlah kesuciaan agama kita..Dengan masalah sosial remaja & belia yang semakin menjadi-jadi sekarang ni,better kita kembali kepada Islam.

Setuju dengan kenyataan Mufti Perak tentang hukuman sebat kepada penzina.Kepada yang tak tau bgaimana hukuman sebat dalam Islam,better ambil tahu dalam2 & anda pasti merasakan itu yang terbaik..Islam bukan agama menghukum tetapi memberi pengajaran.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0219&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_05.htm

Andai hukuman sebat terhadap wanita diklasifikasikan sbg DISKRIMINASI,bagaimana pula dengan kesalahan yang dibuat itu..tidakkah itu melanggar hak Allah juga menggadai maruah diri individu itu..itu baru bab individu belum sebut lagi soal masyarakat.Bayangkan penzina or pemabuk yg hidup dlm komuniti/masyarakat.Tidakkah si penzina/pemabuk itu juga membawa masalah kepada masyarakat?So,fikirkanlah sebaiknya..ada mata,lihatlah..ada telinga,dengarlah,ada akal,tolong fikirlah..tetapi biarlah ianya menuju ke arah kebaikan sejagat..

Wallahua'lam

2 comments:

ailiez said...

Salam,
semoga sentiasa di bawah lindungan Rahmat Allah,

betol tu nurul.. kadang-kadang kite terlalu taksub dengan hukum dunia smpaikn kite lupe hukuman yang bakal diterima di akhirat kelak... Semoga kite tgolong dlm golongan orang yang beriman..

syadat said...

wslm..smoga kita dlm Rahmat Allah..pelik la rmai sgt berbunyi walhal diorg xtau pn cmne sebat dlm Islam..bukan mcm sebat sivil..2 bru mghukum